Tetejére

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

  BARCSAY ISKOLA

   Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
   2000 Szentendre, Kálvária út 18.

 

Májusi villanások két diák életéből, akik az útjukon tenni, bízni és örülni tanulnak

Apropóm így májusban életünk egyik fő feladata: az úton járás, a kötődés megbecsülése és a továbblépés megvalósítása.

A képeken két diák, akik kedvvel és kitartással haladnak az útjukon.
Egyetemi tanulmányaik mellett zenélnek, kapcsolatokat építenek, a világra nyitottan élnek. A következő évben mindketten Erasmus ösztöndíjasként egy fél évet külföldi egyetemen, Franciaországban illetve Finnországban töltenek majd.
Közös az indulás: mindketten 8 évig a Barcsay diákjai voltak, a Vujicsics Tihamér Zeneiskola Barcsay Tagozatán kezdtek hangszert tanulni. Életükben most is fontos szerepet tölt be a zene.

Egyikük, Király Teodóra ezen a héten adott búcsúkoncertet a zeneiskolában, mely minden jelenlévőnek felemelő élmény volt. Dorka tanára, Zakar Katalin kísérőszövegéből idézek:

Dorka nyolc éves volt, amikor felvettem. 2001-ben Gyes-ről visszajőve akkori igazgatóm, Bokor György azzal bízott meg, hogy kezdjem el kiépíteni a vonós tanszakot a Barcsay iskolában. A felvételire nagyon sok jó képességű gyermek érkezett, köztük volt Dorka. Had említsem meg itt Orova Csillát is, akit szintén nagyon sokáig tanítottam. Az, hogy ő jelenleg nem jár hegedülni, annak az az oka, hogy Szegeden orvostanhallgató. Ők ketten fej, fej mellett haladva, rendkívüli szorgalommal és tehetséggel láttak neki a feladatnak.

Meg kell itt említenem a Barcsay iskola tanári karát, vezetését, kiemelve a tanító néniket, akik fantasztikus munkával, odafigyeléssel törődtek, törődnek a kisgyerekekkel. Folyamatosan meggyőződhettem támogatásukról, segítőkészségükről, amelyből egyértelműen kitűnt, hogy a zenei képzést, a személyiségfejlődés és képességfejlődés fontos elemének tartják. Köszönet nekik érte, hogy támogatják a munkánkat.

Az elmúlt harminc évet tanárként, benne az elmúlt húszat két fiúgyermek édesanyjaként éltem át. Azt tapasztaltam, hogy a probléma-megoldás, a nyelv-művelés, a zene és a sport azok a területek, melyek a legnagyobb hatékonysággal járulnak hozzá a képesség- és személyiségfejlődéshez. Ezek a területek egymás hatását támogatják, erősítik. Minden szülőt bíztatok arra, kisgyermek kortól ösztönözze gyermekét ezek művelésére ügyes időbeosztással, körültekintéssel, következetességgel.

 

Következzen  néhány kép a két fiatalról:

 

 

Az cikk címe  Dr. Csernus Imrétől származik

Herczeg Katalin