Képző- és Iparművészeti Gimnázium, mesterei: Ujváry Lajos, Vén Emil és édesapja, id. Gajzágó Sándor; 1969: Római Katolikus Hittudományi Akadémia. 1985, 1989: Miskolci Országos Grafikai Biennálé díja; 1989: Molnár C. Pál-díj; 1997: Tatai Vaszary Emlékkiállítás díja. A festészet mellett rézmetszéssel és gobelintervezéssel is foglalkozik. Figuratív, sejtelmes formavilágú, lírai hangvételű és színezésű képeket fest. Közös kiállításokon legtöbbször Gross Arnolddal vesz részt.

 

A Magyar grafika aranykora – válogatás Gross Arnold gyűjteményéből II.

Gajzágó Sándor festőművész

(...)

"Gajzágó Sándor a Kisképző elvégzése után a Hittudományi Akadémiára jelentkezett. Ami 1969-ben bátor dolog volt, hiszen erős volt akkoriban a szorítás a hívő emberek torkán. Gajzágó, Gross Arnold mostani vendége elvégezte az akadémiát, de nem lett pap, ki tudja, talán éppen a festészet miatt. Mert az is ekkoriban lett fontos neki, és jó tanárai is voltak, élükön az édesapjával, idősebb Gajzágó Sándorral. Nem véletlenül a Mátyás-templomban állít ki először, lírai hangvételű képeinek témái ugyanis első sorban Jézus életéből vett epizódok. No de ne gondoljunk mindjárt arra, hogy olyan „szentképecskés” dolgok ezek. Mert Gajzágó Sándornak egy lélekből táplálkozó külön világa van, különös alakjai ott lebegnek a színekkel gondosan felépített terekben.
Az idő színes köde lehet, amelyből elősejlenek a különös ruhákba, lebernyegekbe bújtatott újszövetségi szereplők, emberek. Akik körül elszórva sokszor antik romokat, tört oszlopokat látunk, egy jelzésszerű bibliai tájat. A gonosz, mert az is ott van a Bibliában, a gonosz itt a képeken nem vicsorgó fogú, torz arcú patás rettenet, csak éppen meg lehet különböztetni a jótól. Nyolc képecske van a falon a kávéházban, Jézus megkísértése a jeruzsálemi templom tetején, az égen napkitöréssel. Aztán a Sorsvetés a varratlan köntösre, ahol egy létra adja a bizonyságot a történethez. A mennybemenetel a ködös égből kiragyogó alakkal, és az ostorozás előtti pillanatok. Aztán Pál apostol Máltán, ahol két nőalakkal látható a kavargó zöldekben. Vagy a bethesdai fürdő az antik épületelemekkel és a vízben lebegő alakokkal. Amik sokszor furcsán elnyújtott, madárláb szerű kezekkel és lábbakkal vannak ábrázolva. "

Részlet: Pállfy András: Gajzágó Sándor vendégsége Gross Arnoldéknál

Publikálta: 2016.11.24.

Magyar Nemzeti Digitális Archívum és Filmintézet
 

Egyéni kiállítások
Közel 30 egyéni kiállítása volt. A fontosabbak:
1974 • Mátyás-templom, Budapest
1976 • Csepel Galéria, Budapest
1981 • Körömi kápolna
1982 • Budapesti Műszaki Egyetem Kollégium, Budapest
1983 • Madách Gimnázium, Budapest
1984 • Városi Galéria, Zalaegerszeg
1997 • OMVH Galéria, Budapest
1998 • Keresztény Múzeum, Esztergom
1999 • Marcali [Gross Arnolddal].